Leírás és Paraméterek
Dichondra – Zöld talajtakaró
Dichondra repens /kúszó pázsitszulák/ – egy évelő, apró levelű, élénk zöld színű, gyorsan növő talajtakaró növény. A kertekben a gyep helyettesítését szolgálhatja, oldalhajtásaival terjed, így a talajt sűrűn beborítja. 3-5 cm-es magasságú szőnyegszerű talajtakaró. Naposabb, szárazabb helyeken alacsonyabbra nő és levelei is kisebbek, árnyékos, nedves helyen nagyobb lesznek a levelei és valamivel magasabbra növekszik.
Különösen alkalmas fák, kerti növények közötti talajborításra, kerti tipegők közeinek kitöltésére vagy olyan helyeken, ahol a fű ápolása nehézkes. Jól tolerálja a különböző talajtípusokat, valamint a napos és árnyékos területeket egyaránt.
A taposást, igénybevételt mérsékelten tűri, különleges zöld színét egész évben megőrzi. -5°C alatt levelei barnulhatnak, azonban az áttelelést követően tavasszal regenerálódik.
Talaj előkészítése a vetéshez:
Lazítsuk a talajt kb. 15 cm mélyen és egy aprómorzsás, egyenletes, jól elmunkált magágyat készítsünk a vetéshez. Fordítsunk kellő figyelmet arra, hogy a telepítendő terület vízelvezetése megfelelő legyen, hiszen ez jelentősen hozzájárul majd az egészséges, sűrű növényzet kialakulásához. Célszerű a gyep telepítéséhez ajánlott műtrágya használata a vetést megelőzően.
Vetés ideje, módja:
A Dichondra telepítéséhez legalkalmasabb időpont, amikor a nappali hőmérséklet 20 °C felett van, az éjszakai hőmérséklet pedig nem süllyed 10 °C alá. Ez egyaránt lehet tavaszi vagy őszi időszak. A csírázási idő 7-14 nap, a körülmények függvényében.
A vetéshez ajánlott vetőmag mennyisége 10 g/m2, a vetés mélysége kb. 0,5 cm legyen. A telepítést követően gondoskodjunk a gyakori, kisadagú öntözésről az eredményes kelés érdekében.
Öntözés
A vetést követően szükség van gyakoribb öntözésre a gyors csírázás és kezdeti fejlődés elérése érdekében. A kellően megerősödött, kifejlett növényeket viszont ritkábban, ám nagyobb vízmennyiséggel ajánlott öntöznünk. Mindezzel elősegíthetjük a mélyre hatoló gyökérzet kialakulását. Azt is tartsuk szem előtt, hogy a Dichondra inkább szenved a túl sok öntözéstől, mint a ritkább öntözés következményeitől.
Nyírás
Az első nyírásra akkor kerüljön sor, amikor a növényzet eléri az 5 cm-es magasságot. A későbbiekben az ajánlott nyírási magasság 3-5 cm, azonban arra ügyeljünk, hogy a nyírási magasságot lassan, fokozatosan és kis léptékben csökkentsük. Kéthetente ajánlott nyírnunk, de tetszés szerint nyírás nélkül is hagyhatjuk.
Tápanyagellátás
A tavasszal elvégzett vetés utáni kelést, kezdeti fejlődést követően 4-6 g/m2 N hatóanyagot juttassunk ki, amit a későbbiekben 4-6 hetenként megismétlünk a nyár folyamán. Arra ügyeljünk, hogy a műtrágya kijuttatásakor a levélzet száraz legyen és a tápanyagellátást követően a levélzetről mossuk le a talajra a granulátumokat.
Tippek:
A Dichondra meleg kedvelő növény, így célszerű megvárni a vetéssel a magasabb talajhőmérsékletet, nem kora tavasszal kell vetni. A nyírásakor ügyelni kell arra, hogy kis hányadát vágjuk le egyszerre a növénynek, ha ez nem így van, akkor a növény kipusztulhat.
Taposást, igénybevételt mérsékelten tűri, erről sok helyen lehet olvasni. Nem javasolnám kutyás területre. Jó visszajelzéseket kaptunk kutyás gazdáktól a Barenbrug Water Saver esetében pl.
Elnyomja a gyomokat?
- azok megjelenését, ha beáll biztosan mérsékli, a megjelenő gyomokat kézzel célszerű eltávolítani, a füvek esetében használt gyomirtót nem szabad használni, a Dichondrát is elpusztítja.
Hogy milyen módon kell elvetni a dichondrát, hogy ne gyomosodjon? Esetleg vm vegyszer előtte, közben, utána?....
Alapos talajelőkészítéssel, a vetést megelőző gyomirtással csökkenthető a későbbi gyomosodás veszélye.
A rézsűbe ültetett dichondra körüli gazokat ki írthatom-e a Gyom Stop gyomirtóval ?
A Dichondra kétszikű növény. A gyomirtó, pázsitgyomirtó szer, a kétszikű évelő és egynyári gyomok ellen. Így nem használható.
Vásárlói fotók:
Kiszerelés | 500g |
Vélemények
Sok sikert és jó egészséget kívánok az egész csapatnak!
Tisztelettel, Szabó József
Milyen szállítási módok közül választhatok?
Webáruházunkban a megrendelése átvételéhez 4 szállítási mód közül választhatsz.
1. Személyes átvétel
Lehetőség van a raktáron lévő termékek átvételére is a dömsödi boltunkban is.
2344 Dömsöd, Kossuth Lajos út 124.
Nyitva tartás: Hétfő - Péntek: 8:00 - 16:00 óra, Szombat: 8:00 - 12:00
2. Csomagponti átvétel
A csomagodat kérheted Posta hivatalba, Posta Pontra (MOL benzinkutak, Coop áruházak) vagy GLS csomagpontra. A kiszállítás bruttó 50.000 Ft felett ingyenes!
(kivételt képeznek a 40 kg-nál nehezebb, túlméretes, több csomagra nem bontható termékek, például nagy gépek szállításai, melyeket csak raklapon szállítunk házhoz. Ennek díja a "raklapos" díjzónába tartozik)
3. Csomagautomata
A csomagot az általad kiválaszott MPL vagy GLS csomagautomatába szállítjuk ahová 2 napon keresztül akár éjszaka érte mehetsz. A csomag megérkezéséről és az átvételhez szükséges kódról e-mail-ben és sms-ben értesítünk! Csomagautomata választása esetén a csomag a kiválasztott automatából vehető át függetlenül a fent megadott szállítási címtől! A csomagautomatánál utánvétes fizetés csak bankkártyával lehetséges. Amennyiben 2 napon belül nem tudod átvenni a csomagodat az MPL csomagautomatából, azt egy közeli postára szállítjuk ahonnan 5 munkanapod lesz a csomag átvételére felár nélkül. GLS esetében visszaszállításra kerül a csomag. A kiszállítás bruttó 50.000 Ft felett ingyenes!
Maximális csomagméret automatába:
4. Házhozszállítás
A kiszállítás bruttó 50.000 Ft felett ingyenes! (kivételt képeznek a 40 kg-nál nehezebb, több csomagra nem bontható termékek, például nagy gépek szállításai, melyeket csak raklapon szállítunk házhoz. Ennek díja a "raklapos" díjzónába tartozik)
A hétvégéken illetve ünnepnapokon leadott rendeléseket a rá következő munkanapokon tudjuk feldolgozni és feladni.
Ha nem vagy otthon a kiszállításkor, akkor sincs mitől félned! A Magyar Posta még egyszer megkísérli a kiszállítást, ezután a csomagod a legközelebbi postára kerül ahol 5-10 munkanapon belül átveheted.
A gyümölcsfákat egységesen 4.890 Ft-ért szállítjuk házhoz, darabszámtól függetlenül.
Szállítási díjtáblázat
MPL Csomag automata |
MPL Postapont |
MPL |
Raklapos házhoz |
|
0 - 5 kg | 1.390 Ft | 1.490 Ft | 2.190 Ft | |
5 - 10 kg | 1.390 Ft | 2.290 Ft | 2.550 Ft | |
10 - 20 kg | 1.390 Ft** | 2.790 Ft | 2.675 Ft | |
20 - 40 kg | 3.990 Ft | |||
40 - 60 kg | - | - | - | 6.500 Ft |
60 - 100 kg | - | - | - | 8.500 Ft |
100 - 200 kg | - | - | - | 15.440 Ft |
200 - 300 kg | - | - | - | 25.900 Ft |
300 kg felett | - | - | - | 34.890 Ft |
GLS Csomag automata |
GLS |
GLS |
||
0 - 5 kg | 1.290 Ft | 2.490 Ft | 2.490 Ft | |
5 - 10 kg | 2.890 Ft | 2.890 Ft | ||
10 - 20 kg | 3.190 Ft | |||
20 - 40 kg | 4.390 Ft | |||
40 - 60 kg | - | - | - | |
60 - 100 kg | - | - | - | |
100 - 200 kg | - | - | - | |
200 - 300 kg | - | - | - | |
300 kg felett | - | - | - |
A rendszer automatikusan generál egy szállítási díjat a termék árából és súlyából.
*A termékadatlapon mindig a legolcsóbb szállítási mód van feltüntetve az adott termékre
**Posta Pontra és Csomagautomatába maximum 20 kg súlyú csomag szállítható, Postán maradó szállítási mód esetén lehetőség van nagyobb súlyú csomag átvételi pontra rendelésére.
Extra szállítási szolgáltatások
Speciális kezelésű, törékeny termékek szállítási díja |
24.950 Ft |
Speciális kezelésű, túlméretes termékek (pl. 1,5 m feletti létra) díja | 6.500 Ft |
50.000.- Ft feletti, nem speciális kezelésű rendelések szállítása | Ingyenes |
Utánvétes szállítás esetén az utánvét kezelés díja | 490 Ft |
Mikor kapom meg a rendelésem?
A várható szállítási határidőt minden termékoldalon feltüntetjük, ami termékenként eltérő lehet, de a legtöbb esetben a megrendelést 1-2 munkanapon belül tudjuk szállítani. Természetesen a megrendelést követően azonnal visszaigazoljuk ezt e-mailben vagy telefonon.
Szállítás módja, menete
1. A megrendelést legkésőbb a beérkezést követő munkanapon feldolgozzuk. A megrendelt termék kiszállítása a készleten levő termékek esetén maximum 3 munkanapon belül, a rendelésre szállított termékek esetében általában 7 napon belül történik. Ettől eltérő esetben felvesszük veled a kapcsolatot.
2. A megrendelés feldolgozását követően egy visszaigazolást küldünk e-mailben, mely tartalmazza a rendelt termékek listáját és a számla végösszegét.
3. Az áru elindításakor küldünk egy e-mailt, mely tartalmazza a kézbesítés dátumát.
4. A csomag általában az elindítást követő munkanapon 8-17 óra között kerül kézbesítésre a megadott szállítási címre. Az áru ellenértékét a futárnak áruátvételkor készpénzben kell átadni vagy (MasterCard, VISA, Maestro) bankkártyával kiegyenlíteni.
Külföldi címre szállítanak?
Sajnos külföldi címre történő szállítást cégünk nem vállal. De a külföldi vásárlóink úgy szokták ezt megoldani, hogy egy magyarországi családtag, rokon, barát vagy ismerős címére kérik a csomagot és azok juttatják ki külföldre. Megoldás lehet még a határhoz legközelebbi postára kérni a csomagot.
Ha postára kérem a szállítást, meddig vehetem át a rendelésem?
A kiválasztott postára történő szállítást követően 5 munkanap áll rendelkezésre, hogy átvedd a rendelésedet . A csomag feladásakor és a postára érkezéskor is értesítést fogsz kapni e-mailben.
Ha a személyes átvételt választom, mikor illetve meddig vehetem át a rendelésem?
A személyes átvételt választó vásárlóinkat külön e-mailben fogjuk értesíteni, hogy mikortól vehetik át a rendelést.
Az üzleteink nyitvatartási rendje:
Kiskunlacháza: H-P: 8:00 - 16:00, Szo: 8:00 – 12:00
Dömsöd: H-P: 8:00 - 16:00, Szo: 8:00 – 12:00
A megrendelést az üzleteinkben kifizetheti:
• készpénzben
• bankkártyával
Csomag nyomkövetés
Nyomonkövetés (A weboldalon a csomagkeresés mezőbe kell beírni a csomagszámot)
Lakossági ügyfeleknek: 06-1-767-8282
Hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00
Csütörtökön 08:00-20:00 óráig.
MPL (Magyar Posta Logisztika) szolgáltatások: 06-1-333-7777
Hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00
Csütörtökön 08:00-20:00 óráig.
E-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu
Hogy tudom megnézni, hogy hol tart a csomagom?
Amikor a rendelését feladjuk, e-mail-ben küldünk egy szállítási információt, ahol megadjuk a csomagod küldeményazonosítóját, amelyre rákattintva a https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes oldalon nyomon tudod követni, hogy éppen hol tart.
Mi a teendőm, ha sérült, hibás terméket kaptam?
Profi szállító csapattal dolgozunk. Kiszállításkor minden lépésről informálunk, amíg át nem veszed a csomagod. Minden csomag többszöri kontrollon megy át mielőtt becsomagoljuk és elküldjük. Nem fordulhat elő, hogy nem azt kapod amit rendeltél vagy valami hiányzik belőle. A csomagolás folyamatát kamera rendszer rögzíti, minden egyes csomag tartalma utólag ellenőrizhető. Ha ilyen jellegű reklamáció érkezik, haladéktalanul kivizsgáljuk és orvosoljuk. Hibás vagy szállítási sérült termékeket 72 órán belül cserélünk. Szállítási sérülés esetén szükségünk van a jegyzőkönyvre mely bizonyítja, hogy a szállító hibájából sérült meg. A szállítással kapcsolatos panaszt az info@profigazda.hu email címre küldd el.
Mi van, ha nem tartózkodik a címen senki, amikor jön a futár?
Amennyiben az első kézbesítés sikertelen, úgy az MPL diszpécsere felveszi Önnel a kapcsolatot a megadott telefonszámon egyeztetés céljából, majd újból kiszállítják a címre a csomagját. Ha a második kézbesítéskor sem találnak senkit, aki átvenné a csomagot, egy értesítőt hagy a futár a postaládában. A csomag a helyi postán 15 napon belül átvehető. (Ahogy például az ajánlott leveleket szokták)
Ha a csomag elindítását követően (melyről e-mailben értesül) 48 órán belül sem kapja meg rendelését, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk a minél gyorsabb kézbesítés érdekében.
Van lehetőség növényvédőszer kiszállítására?
Növényvédő szert - a hatályos jogszabályok alapján - csak az arra jogosultaknak, szabályszerű bizonylatolással, személyesen szolgálunk ki. A termékek leírása tájékoztatást szolgál. Felhasználás előtt mindig olvasd el a termék címkéjén lévő felhasználási utasítást és/vagy az egyéb releváns dokumentumokat (pl.: engedély okirat stb.). Töröld a növényvédőszert a kosárból, így meg tudod rendelni a többi terméket házhoz szállítással. A növényvédőszereket egy külön rendelésben tudod megrendelni, személyes átvétellel.
Ha nem találtad meg kérdésére a választ, kérjük keress minket e-mailen vagy telefonon.
E-mail cím: info@profigazda.hu
Mobil: +36 30 215 17 87